
Yapay Zeka Çözümlerimiz
voiBOTIVR Hizmeti
Voip Telekom tarafından hayata geçirilen voiBOTIVR, STT (Speech to Text – Sesi Metme Çevirme) ve Speech Recognition (Ses Anlama) teknolojileri sayesinde çağrı merkezlerini arayan müşterilerin klasik tuşlama yöntemi ile değil, yapacağı konuşma ile ilgili havuza iletilmesini sağlar. Örneğin çağrı merkezini arayan bir müşterinin, IVR’da, bulunduğu ilçeyi belirtmek için öncelikle bulunduğu ilin plaka kodunu tuşlamasına, sonrasında o ilde bulunan her bir ilçeye IVR’da karşılık gelen bir numara okutulmasına ve böylece müşterinin tuşlama yapmak suretiyle uzun ve meşakkatli bir süreç sonrasında bulunduğu ilçeyi belirtmesine gerek yoktur.
Örnek 1) Çok sayıda dahili kullanıcısı olan bir şirketin santralini arayan bir müşterinin, IVR’da, ‘’Şirketimize hoş geldiniz, lütfen Satış için 1’i, Teknik Servis için 2’yi, Muhasebe için 3’ü, santrale bağlanmak için 0’ı tuşlayınız” şeklinde geleneksel tuşlamalı bir anons dinlemesine gerek yoktur. Bunun yerine ‘’Şirketimize hoş geldiniz, lütfen görüşmek istediğiniz dahili numarayı biliyorsanız söyleyiniz, bilmiyorsanız görüşmek istediğiniz kişinin adını ve soyadını veya departmanı söyleyiniz’’ dedikten sonra, müşterinin ‘’1242’’ veya ”Ahmet Çetin’’ veya ‘’Satış’’ demesi sonrasında voiBOTIVR müşteriye direk olarak ‘’Sizi Ahmet Çetin’e bağlıyorum’’ veya ‘’Sizi Satış Deparmanına bağlıyorum’’ şeklinde cevap vermesi ile ilgili aktarım sağlanır.
Örnek 2) Çağrı merkezini arayan bir müşterinin, IVR’da, bulunduğu ilçeyi belirtmek için öncelikle bulunduğu ilin plaka kodunu tuşlamasına, sonrasında o ilde bulunan her bir ilçeye IVR’da karşılık gelen bir numara okutulmasına ve böylece müşterinin tuşlama yapmak suretiyle uzun ve meşakkatli bir süreç sonrasında bulunduğu ilçeyi belirtmesine gerek yoktur. Örneğin Balıkesir’in Burhaniye ilçesinde olduğunu belirtmek isteyen müşteriye VoiIVR’da ‘’Lütfen bulunduğunuz ilçeyi söyleyiniz’’ dendikten sonra, müşterinin ‘’Burhaniye” demesi sonrasında voiBOTIVR müşteriye direk olarak ‘’Sizi Burhaniye ilçesindeki ilgili birime aktarıyorum’’ şeklinde cevap vermesi ile ilgili aktarım sağlanır.